2016-2017
оқу жылға мектеп кітапхананың жұмыс талдауы.
Кітапхананың мекен жайы:Акколь аулы,Школьная 4 көшесі
Жұмыс кестесі:дүйсенбі-сенбі.
Оқырмандармен жұмыс уақыты:9.00-18.00.
Оқырмандар саңы:266 адам, олардың-228 оқушылар.
Мектеп кітапханасы,бүкіл мектеп жоспар
бөлімдерінің көмегімен, мектеп әкімшілігімен бекітілген жоспар бойынша жүмыс
істейді.Мектеп және кітапхана қызметінің негізгі тақырыбы: «Қазіргі заманғы
азаматтық қоғам шарттарында еркін бағытталатын,шығармашылыққа,әлеуметтік-пайдалы
қызмет шарттарында өзін-өзі іске асыруға қабілетті,белсенді азаматтық позициясы
бар жеке адамның дамуына мүмкіндік жасау».
Мектеп кітапханасы өз алдына келесі мақсаттарды қойды:
а)Түрлі
тасымалдаушылармен мектептің кітапхана-ақпараттық ресурстарды пайдалану
арқылы,білім беру процессының қатысушыларына ақпаратқа,білімге,идеяларға,мәдени
құндылықтарға қол жетімді болып қамтамасыз ету;
б)Мәдени және
азаматтық өзін-өзі сананы тәрбиелеу,білім алатынға әлеуметтендіруде көмек,оның
шығармашылық әлеуетін дамыту;
в)Кітапхананың
тәуелсіз пайдаланушының дағдыларын қалыптастыру:
ақпараттың
іздеуіне,таңдауына және сын бағалауына оқыту;
г)Кітапхана-ақпараттық
процессың компьютерлендіру жәнежаңа ақпараттық технологияларды еңгізу негізінде,кітапханамен
берілетін қызметтерін жетілдіру.Кітапхана жұмысының басты міндеті:балаларды
кітаппен ұтымды қабылдаумен жұмыс істеуді үйрету,материалдың талдауына,іздеуіне
үйрету,оқу қызметінің ақпараттық қамтамасыз ету дағдыларын және білімдерін
дарыту.Өзгерістерге тез шағылысуды үйрену,сыни тұрғыда ойлау,қажетті ақпаратты іздеу
және өндеу.Мемлекеттік бағдарлама бойынша оқушыларды оқыту және тәрбиелеуге
көмек көрсетіп,мектеп кітапханасы оқушыларды жүйелі оқуға қатыстыру жұмысын
жасады.Жыл бойы мектеп кітапхананың қоры сақталуы жұмысы өткізілді.Үлкен назар «Өлкетану»
«Краеведение» әдебиет насихатқа,адамгершілік,әскери-отаншылдық тәрбиесіне
аударылды.Мектеп кітапханасы оқушыларды тұрақты өзін-өзі білімге
дарытты,жауапкершілікті тәрбиеледі,мектеп бағдарламаларына көмек етіп,әдебиет
насихатқа назар аударды.Оқушының кітап оқу мен білім алу қуанышын және
әдетін,оқу мерзім бойы кітапханамен пайдалану мұқтаждығын дамытты және қолдады.
Кітап қорынын жағдайы.
Кітапхананың жалпы қоры-14154экз.
олардың ішінен: негізгі қор-11029 экз.;
оқу әдебиеттері-3125экз.
Көркем әдебиеттің қоры оқырмандарға ашық қолжетімді.Орналасуы жасына қарай жасалды(мектеп кітапханаларға арналған ББК
кестелерімен сәйкес).Құңды әдебиет және жалғыз экземплярда бар
кітаптар,пайдалану үшін жеке стеллажға орналастырылды.Әдістемелік әдебиетінің
қоры 80 пайызға ескі,бағдарламалық
талаптарына сәйкес келмейтін оқу құралдардан тұрады.
Оқулықтар қоры.Жаңа оқулықтар алынған және оқушыларға берілген.Оқулықтармен қамтамасыз
етуге үлкен көмек кітапханааралық абонемент көрсетті.Зеренді ауданы
мектептерінін кітапханашылармен жұмыс құрылды.2015-2016 оқу жылда оқушылар 2012-2016 жылда шығарылған оқулықтармен оқиды.2016 жылы 4,5,6 және 11 сыныптарға 1138 оқулықтар
түсті-1042125 тенгеге.Және басқа мектептермен байланыс жүргізіледі.Раздольный
орта мектебінен уақытша пайдалануға 2 «б» сыныбына-оқулықтардың 2 жинағы,3 «б»
сыныбына-3 жинағы алынды.1 жинағы 4 «а» сыныбына Қазахстан негізгі мектебінен
алынды.Березняковка орта мектебінен 7 «а» сыныбына-3 жинағы алынды.Сандықтау
ауданынан 4 «а» сыныбына –оқулықтардың 10 жинағы келді.Біздің Ақкөл орта
мектебінен Приреченская орта мектебі оқулықтардың 3 жинағын алды,ал Чаглинка
негізгі мектебі оқулықтардың 2 жинағын 1 «б» сыныбына алды.
2016 жылдың 1
қарашасында мемлекеттік мекемеге бұйрықпен 2016 жылдың № 136 20 қазаннан
тағаиндалған комиссия кәсіподағы комитетінін төрағасы Ескендиров А.Х., ЕМЦ мұғалімдер МО жетекшісі Жаксалыкова Р.С.,ОГЦ
мұғалімдер МО жетекшісі Альжапарова А.Ж.,бастауыш сыныптардың МО мұғалімдердің
Сандыбаева Б.С. және мектептің кітапханашы Габдуллина Л.С. құрамымен,
кітапханадағы ескірген кітаптардың жағдайын,сыртқы көрінісін тексеріп,тізімделген
оқулықтардың 644 экземплярі 357670 тенге есептен шығаруға жататынын шешті.
.Жаңа оқулықтар
алынды және оқушыларға таратылды.Оқулықтармен қамтамасыз етуге үлкен көмек
кітапханааралық абонемент көрсетті.Зеренді ауданы мектептерінін
кітапханашылармен жұмыс құрылды.
Оқулықтар сақталу
болдырмау мақсатымен,кітапханашымен абонементте,сынып сағаттарында
оқырман-балалармен сұхбат өткізілді.Оқулықтар сақталу бойынша жүйелі тұрғыда
рейдтер өткізіліп тұрды.Оқу жылдың аяғында кесте бойынша әр сынып оқулықтарды
тапсырады.
I.
Оқырмандармен жұмыс мазмұны және
ұайымдастыруы.
2016-2017 оқу жылында оқырмандар
белсенділігінін орта көрсеткіштері сол деңгейде қалды.Бұл көркем әдебиеттің
қоры жаңартылғанеместігімен,аңықтама әдебиеттің және қазіргі заманғы
авторлардың көркем әдебиеттері аздығымен түсіндіріледі.Белсенді оқырмандар бұл 1,2,3,4
сыныптардың оқушылары,және 5 ,7 сыныптардың оқушылары.Жоғары сынып оқушылардан
10,11 сыныптар.Жоғары сынып оқушылары тек қана бағдарламалық шығармаларды
алмай,тарихи әдебиетті,сыни тұрғыда материалды,қазіргі заманғы авторлардың
кітаптарын алады.Бірінші сынып оқушылардың мектеп кітапханасымен танысуы дәстүр
бойынша қыркүйек айында өтеді.Ал қарашаның аяғында бірінші сынып оқушыларына
салтанатты жазу өтеді,бірінші кітапхана сабағы «Мектеп кітапханасымен танысуы».Оқушылар
«кітапхана», «кітапханашы»,«кітап қоры»
деген ұғымдармен танысады.
Бұл сабақ
өлеңдермен,жұмбақтармен қызықты және танымды болып өтеді. Оқырмандармен әрқашан
жеке жұмыс жасалады.Оқырмандар мүдделерін және көзқарас енділіктерін білу
мақсатымен,жүйелі түрде сұхбаттар
өткізіледі.Мұғалімдерді сабақ берудін әдістері,жаңа педагогикалық технологиялар
қызықтырады.
Кітапхананың жиі
қонақтары:гуманитарлық циклдың мұғалімдері және бастауыш сыныптардың
мұғалімдері және басқалар.Олар жүйелі түрде сынып сағатын немесе түрлі
тематикасымен тәрбиелік іс-шараларды өткізу үшін материал алуға
келеді.Мысалы:Ана күні,Жаңа жыл,Наурыз,Салауатты өмір салты және тағы басқа.
II.
Анықтамалы-библиографиялық жұмыс.
Кітапхана
тематикалық папка-накопительдарға материал жинау жұмысын жалғастырып жатыр.
Сынып жетекшілерге
көмекке әдебиеттің библиографиялық тізімдері құрастырылды:
-Гигиена және
салауатты өмір салты бойынша әдебиет тізімі.
-Өлкетану-краеведение
әдебиетінін тізімі.
Оқушылар аралығында
кітапхана-библиографиялық білімдерінін насихаты бойынша жұмыс өткізілді.Оқу жыл
бойы түрлі жасына қарай топтарына кітапхана сабақтары өткізілді(1,2,3,4,5,6
сыныптар).Бұл іс-шараларда оқушылар,олардың жастарына арналған, мерзімді
шығармалардың жаңалықтармен таңысты,энциклопедияның анықтама аппараты тұралы
білді,көркем әдебиетінін жаңалықтарымен танысты.
III.
Көпшілік жұмысы.
Кітапхана
қызметінін маңызды бағыты бұл көрме арқылы қорын ашу.Кітапханада әртүрлі
мерейтойларға және маңызды күндерге көрмелер қойылады,және әртүрлі айлықтарға.Сонымен
бірге тұрақты әрекеттегі кітап көрмелері бар: «Оқуға кеңес береміз», «Советуем
прочитать».
Кітапхананың
қолайлы жабдықтарына көп назар берілді.Өте жиі балалар мектеп кітапханасына тек
қана кітап алу үшін ғана келмей,бір-бірімен әңгімелесу үшін,тыңыш және байсалды
атмосферада сырласу үшін келді.Барлық дерлік іс-шаралар оқуға қызығуын дамуына
шақырды.Педагогикалық ұжымымен бірге (ең алдымен орыс тілі және әдебиет
мұғалімдерімен,бастауыш сыныптардың мұғалімдерімен)мен кітап насихаттау бойынша
жұмыстың әртүрлі формаларын пайдаландым.
Бұл жұмыстың
маңызды орындарынын бірі-көпшілік іс-шаралар,өйткені сыныптан тыс іс-шараларда
балалармен тірі байланыс құрылады.Бұл қарап
шығу,талқылаулар,утренниктер,сауалдамалар,мерекелер және т.б.
Нені арнайы белгілеуге болады?
·
*Кітапханаға саяхат
«Кітапханамен танысу» (1 сыныптар);
·
«Ертегілер
әлемінде»-көрме(1-3 сыныптар)
·
«Салауатты өмір
салты» «Нашақорлыққа ЖОҚ!»
·
«И.В Панфилов
қолбасшылығы астында 316 атқыштар дивизиясынын құрылуына 75 жыл»
·
«Әлеуметтік-экономикалық
жаңғырту-Қазақстан дамуының басты векторы»
·
«Қазақ төрінде көш
бастаған Елбасы».
·
«Қазақ әдебиетінін
классикасы»
·
«Мейрімін төгетін
ана»
·
«Ана тілі мен жазу»
·
«Бәрі денсаулық
тұралы»
Кітапхана әрдәйім педагогикалық ұжымға,оқушыларға жаңа түсімдер тұралы
хабарлайды,оқу-тәрбиелік процессынын көмегіне ұсыныс тізімін шығарады.
Компьютерлік технологиялар келесі жұмыстарды жасау үшін пайдаланды:
·
*оқулықтар қоры
бойынша тапсырыстар,есептер;
·
*кітапхана
қызметінін есебі;
·
*кітапхананың жұмыс
жоспары;
·
*библиографиялық
тізімі;
Сонымен бірге жаңа оқулықтардың көбі электронды
тасымалдаушымен келді,оқырмандар оларды үйлерінде қарауға алады,ал мүмкін болса
үйдегі компьютерға орнатуға болады. Дискілер кітаптар сияқты формуляр бойынша
беріледі.
·
Сыныптар –жинағының
саңы-22.
·
Келушілердің
саңы-1628.
·
Кітапберу-3931(оқулықтарды
санамай).
·
Келу-3,13
·
Оқылу-7,15
IV.
Әдістемелік жұмыс
Кітапхана жыл бойы мұғалімдерге,сынып
жетекшілерге көпшілік іс-шараларды,сынып сағаттарды,пән апталардыөткізуге
көмектесті.Әдебиеттін,сценарийдін,өлендердін таңдап алуы өткізілді;кітап
көрмелері көрсетілді.Мектеп кітапханасы оқушыларды тұрақты өзін-өзі білімге
дарытты,жауапкершілікті тәрбиеледі,мектеп бағдарламаларына көмек етіп,әдебиет
насихатқа назар аударды.Оқушының кітап оқу мен білім алу қуанышын және
әдетін,және өмір бойы кітапханамен пайдалану мұқтаждығын дамытты және қолдады.
Кітап қорын
және каталогын ұайымдастыру бойынша жұмыс.
1.Оқулықтармен жұмыс:
Қыркүйекте 2016-2017
оқу жылына оқулықтардың мектеп жинағы берілді.
Мектеп қоры арқылы оқулықтармен
қамтамасыз етілген орта пайызы 99 %.
Мамырда оқушылар
мектеп оқулықтарын тапсырды.
Келесі оқу жылына
тілектер:
-Уақтылы және
ұайымдастырулы оқулықтарды тапсыру;
-Мектеппен берілген
кітаптәрді, белгілеу;
2.Периодикаға жазылу
жасалды.
3.Қормен жұмыс жүргізілді:
-Кітап қорынын
орналасуын тексеру және оны ББК кестеге сәйкес ауыстыру;
-Каталогтың
ревизиясы;
-Оқырмандар
формулярларымен жұмыс.
4.Есептермен жұмыс:
-2017-2018 оқу
жылына мектеп оқулықтармен қамтамасыз етілген тұралы есеп құрастырылды.
-Оқу қорынын
инвентаризациясы өткізілді.
-2017-2018 оқу
жылына оқулықтарға тапсырыс жасалды.
V.
Өзін-өзі жетілдіру бойынша жұмыс:
Өз жұмысымда кәсіби басылымдардан ақпаратты алып қолданамын(«Школьная
библиотека», «Мектептегі кітапхана»,газета «Мектеп
жаршысы,Зерен»,бұйрықтар,хаттар,кітапхана қоры тұралы
нұсқаулар,Интернет-кітапханалар және
кітапхана қызметі тұралы сайттар ),сонымен
бірге ең жақсы кітапханашылардың тәжірибесін алам,семинарларға барамын,ашық
іс-шараларға,жеке консультацияларға
қатысамын.
2016-2017 оқу жылдың мектеп кітапханасынын жұмысын талдай отырғанда,келесі
қорытынды шығаруға болады:
Мектеп кітапханасы жыл бойы мұғалімдерге,сынып жетекшілерге көпшілік
іс-шараларды,сынып сағаттарды өткізуге
көмектесті.Әдебиеттін,сценарийдін,өлендердін таңдап алуы өткізілді;кітап
көрмелері көрсетілді.Кітапхана кітап оқуды насихаттады.Жүйелі түрде кітап оқуға
шақыруға тырысты,мерзімді басылымға қызығушылықты дарытты,оқырмандармен жұмыс
жүргізілді.
Кітапхана жұмысы кітапхананыңжылдық жоспарына сәйкес және мектептің 2016-2017
оқу жылға жұмыс жоспарына сәйкес жүргізілді.
*Мектеп кітапханашымен келесі курстар өтілді:Біліктілік арттыруынын ұлттық
орталығы «Өрлеу»80 сағат,Білім ұайымдастыру ақпараттық-білім кеңістігін
қалыптастыруында кітапхананың рөлі №0152530 25.11.2016ж.
*Библиомания дистанциялық олимпиадаға қатысу үшін -3 орын Диплом.
Осы оқу жылға қойылған басты мақсаттар,орындалды.
2016-2017 оқу жылда қандай негізгі мәселелермен жұмыс істеу керек екені
көрінді:
1.Оқушылардың оқу белсенділігі төмендеді,кітапты Интернет ауыстырды
2.Қорда ескірген және жарамсыздыққа келген әдебиет көп.
Жалпы қорытынды және ұсыныстар:Келесі жылда жұмыс істеу керек мәселелер
осындай:
1.Оқушылардың кітап оқу белсенділігін күшейту,балаларды кітап оқу шақырудың
жаңа формаларын табу.
2.Қорды жаңа көркем және балалар әдебиетімен толықтыру,Жылда бір рет «мектепке
кітап сыйла» акциясын өткізу.
3.Ақпараттың сапасын және қолжетімдігін арттыру,оқырмандарға қызмет
көрсетудін сапасын арттыру жұмысын жалғастыру.
4.Стендтерді және маңдайшаларды жаңарту,кітапхана қызметінін және кітапхана
сайтынын жарнамасын белсендеу өткізу.
5.Кітапхананын қорын ескірген әдебиеттен тазалау.
6.Қорды әдістемелік әдебиетпен толтыру.
7.Апатты басылымдарды есептен шығару.
Орындаушы:кітапханашы Габдуллина Л.С.